Amazone

9 november 2012 - Manaus, Brazilië

Het verhaal over de Amazone waar we drie nachten geweest zijn.

Na een paar zeer zware dagen in Rio waren we toe aan rust dus zijn we naar het Amazone gebied gegaan. Eerst met het vliegtuig naar de hoofdstad Brazilia en toen overstappen naar Manaus. Daar aangekomen stond onze gids op ons te wachte Marco heet hij. Van het vliegveld met een busje door Manaus een stad met 2 miljoen inwoners naar een hotel waar we Sahara moesten ophalen die ging met ons mee. Toen naar de haven toe waar een boor p ons lag te wachten om ons weg te brengen onderweg hebben we helaas maar twee keer een rose dolfijn gezien en dus te laat voor een foto maar wel mooi om gezien te hebben. Aangezien de waterstand zeer laag was moesten we overstappen van de grote boot naar een kano. Zelfs was daar de waterstand te laag voor en moesten we uit de boot om hem over de zandbanken te duwen. toen we bij de huisjes waren hebben we gegeten en wat gedronken daarna lekker naar bed waren ondertussen weer 20 uur op. de tweede dag zijn we in de ochtend gaan vissen helaas geen Piranja gevangen maar wel 5 mooie vissen waaar we er direct 3 van op gegeten hebben van de BBQ best leuk. s'avonds zijn we naar de kaaimannen gaan kijken en hebben ze er een gevangen om ons die van heel dichtbij te laten zen en voelen ik heb hen dus ook maar even vast gehouden zijn best lief als ze niet te groot zijn deze was ongeveer 65cm en 3 jaar oud. de derde dag hebben we een tocht door de jungel gedaan en in de middag een kanotocht over het water.

Verder was er een heel klein beetje stroom in het huisje en hadden we alleen maar een heelllleeeee kouwe douche

Al met al was het heel leuk.

Ook hebben we met Marco domino gespeeld is zelfs een zeer leuk speel waar je nog bij moet nadenken ook en rekenen.

Nu zijn we in de Pantanal waar we morgen met een huur outo verder in zullen gaan. We weten niet of we daat internet zullen hebben.

Het gaat met ons dus heel goed en tot het volgende verhaal over een dag of 5.

Groeten,

Sjef en Arno